top of page
Etsi
  • Writer's pictureSanni Rajaniemi

Nykyiset Kestävät Trendit, Jotka Ajavat Liiketoimintaasi Kiinassa


Kirjoittaja: Sanni Rajaniemi




Tietoisuus kestävyydestä ja sen tukeminen ovat lisääntyneet viime aikoina, kun Kiina tukee Agenda2030-toimintaohjelmaa, ja sen tavoitteena on saavuttamaan hiilidioksidipäästöjen huipun vuoteen 2030 mennessä. Kiinan seuraava tavoite on saavuttaa hiilineutraalius vuoteen 2060 mennessä. Maassa on monia ympäristön suojelua koskevia lakeja ja toimintatapoja, jotka auttavat täyttämään sen kaksoishiilisitoumuksen, ja myös muihin toimiin on ryhdytty. Kiinan kehittyvä maisema on johtanut muutoksiin asisakaskäyttäytymisessä ja valtion linjauksissa. Tämä blogi keskittyy Kiinan suurimpiin ajankohtaisiin trendeihin, jotka ajavat sen kestävyyden kehitystä.



1. Kestävä Kulutus


United Media Solutionin artikkelin mukaan kiinalaiset kuluttajat ovat tietoisempia kestävästä kehityksestä kuin koskaan, mikä tarkoittaa, että he odottavat brändien ryhtyvän useampiin toimiin ympäristön suojeluun. Tämä johtuu suurelta osin Kiinan ympäristökasvatuksesta ja joukkomedian panoksesta. Seurauksena kuluttajien halukkuus maksaa enemmän kestävistä tuotteista on kasvanut.


Kiinassa markkinoitaessa vahva bränditarina on tärkeä. Brändisi hyötyisi, jos se kulkisi käsi kädessä asiakkaiden arvojen kanssa, varsinkin nuoremman sukupolven keskuudessa, joka haluaa samaistua brändiisi ja tietää, että sillä on hyvä kestävän kehityksen politiikka. Harkitse siksi ympäristö-, sosiaali- ja hallinto- (ESG) sitoumusten sisällyttämistä brändi-identiteettiisi brändinrakennuksen aikaisissa vaiheissa Kiinassa.



2. Puhdas Energia


Kiina on sitoutunut ilmansaasteiden vähentämiseen ja on johtava uusiutuvan energian tuottaja. Tämän tuloksena muutos puhdasta energiaa kohti tuo mahdollisuuksia uusiutuvan energian alan yrityksille sekä niiden teknologioille ja palveluille. Monet yhtiöt Kiinassa haluavat madaltaa hiilijalanjälkeään ostamalla puhdasta energiaa.


Olisi viisasta harkita puhtaan energian käyttöä, sillä se parantaa yrityksesi mainetta sekä tuotekuvaa. Lisäksi se auttaa yritystä noudattamaan ympäristölakeja. Puhdasta energiaa käyttävät yhtiöt ovat vetovoimaisempia ympäristötietoisille sijoittajille ja kuluttajille, ja se antaa yrityksellesi myös kilpailullista etua.



3. Sähköautot


Puhtaan energian ohella Kiina on maailman johtaja myös sähköajoneuvojen (EV) markkinoilla. CGTN:n mukaan Kiinan uusiutuvaa energiaa käyttävien ajoneuvojen myynti oli maailman suurinta kahdeksan vuotta putkeen vuoden 2022 loppuun mennessä. Tänä vuonna julkaistun raportin mukaan uusiutuvaa energiaa käyttävien ajoneuvojen myynti on noussut 93,4% vuodesta 2022 verrattuna vuoteen 2021. Markkinoiden tulevaisuus näyttää hyvin lupaavalta sähköautojen valmistajille Kiinassa, vaikka niillä on myös paljon kilpailua.


Sähköautot ovat yksi Kiinan kuluttajatrendeistä, sillä asiakkaat ovat tietoisempia ostostensa vaikutuksesta ympäristöön, joten he ostavat ympäristöystävällisempiä tuotteita. Kiinan automarkkinat ovat siirtymässä kohti sähköautoja suosituimpana ajoneuvovalintana. Siksi, jos olet ajoneuvoalalla, ota Kiinan kasvava ympäristötietoisuus huomioon ja mukauta toimintasuunnitelmiasi sen mukaisesti.



4. Metsittäminen


Metsittäminen, mukaan lukien metsien kunnostus ja metsänistutus, tarjoaa merkittäviä mahdollisuuksia yrityksille, jotka seuraavat kestävän kehityksen tavoitteita ja samaistuvat kuluttajiinsa. Kiinan asukkaat istuttavat vapaaehtoisesti puita, ja Kiinassa on myös kansallinen puunistutuspäivä 12.3. Sen tuloksena on yhdessä saatu aikaan istuttaa 78 miljardia puuta ympäri maata vuodesta 1982 vuoteen 2021. Lisäksi vuonna 2022 kiinalaiset istuttivat 3,83 miljoonaa hehtaaria uutta metsää. Vihreän kehityksen edistämiseksi maassa Kiina uudisti metsälainsäädäntöään vuonna 2010. Kiinan pitkän aikavälin suunnitelma sisältää metsäalueasteen nostamisen 26 prosenttiin vuoteen 2035 mennessä.


Harkitse metsänistutusponnistuksiin osallistumista osana brändäysstrategiaasi, sillä kestävä kehitys on tärkeää tämän päivän kiinalaisille kuluttajille. Metsitysprojekteihin osallistuminen auttaa luomaan myönteistä brändikuvaa, joka voi kasvattaa asiakkaiden uskollisuutta ja luottamusta. Yhteistyö ympäristöyhtiöiden kanssa olisi myös hyvä ajatus yrityksille rakentaakseen luottamusta ympäristötietoisten asiakkaiden keskuudessa.



Päätelmä


Lopuksi totean, että Kiinan pyrkimykset kestävää kehitystä kohti uudelleenmäärittävät markkinadynamiikkaa. Kiinassa toimiville yrityksille on monia mahdollisuuksia, puhtaasta energiasta metsittämiseen, rakentaa myönteistä ja vahvaa brändimainetta. Kiinan ympäristötietoisuuden omaksumalla yritykset voivat päästä helposti ja tehokkaasti mukaan kasvaville markkinoille.


Lopulta yrityksille Kiinassa on tarpeellista sisältää kestävän kehityksen tavoitteita strategioihinsa. Kestävissä yhteistöissä ja vastuullisissa toimissa on paljon potentiaalia. Yritysten on kasvettava Kiinan panoksen mukana kohti kestävää tulevaisuutta.


 

Hohot Consulting Oy tukee sinua astuessasi Kiinan markkinoille, kestävyyden kehittämisessä, markkinoinnissa ja viestinnässä, lokalisoinnissa jne. tarjoten ammattitaitoa sekä Kiinan markkinoiden vahvaa ja laajaa tuntemusta. Lue meistä lisää täältä.

5 katselukertaa0 kommenttia

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki

Hohot Uutiskirje

Business-maailman ajankohtaiset asiat ja tapahtumat, koulutusmateriaalit sekä Hohot Consulting Oy:n uutiset tukemaan yrityksesi menestymistä Kiinassa.

Kiitokset tilauksestasi!

Panostamme yksityisyytesi suojaamiseen. Hohot Consulting Oy noudattaa tarkasti Euroopan Unionin GDPR-asetusta. Käytämme yhteystietojasi vain asianmukaisen sisällön toimittamiseksi, emmekä koskaan jaa yhteystietojasi ulkopuolisten tahojen kanssa. Lue lisää tietosuojaselosteestamme.

bottom of page